Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, December 7

Bang!!!!

Salam and hi readers,

Semalam time tengah lunch kat sebuah restoran, kami semua yang sedang enak bersantap dikejutkan dengan satu bunyi

BANGGGGGGG!!!!!!! DUSHHH

Allahuakabar kabiro......spontan aku menjerit sebab tengok seorang budak lelaki dlm umur 9 tahun kena langgar kereta depan restoran tu. Ya Allah, bangun semua orang dalam kedai keluar tengok budak tu. Alhamdulillah, nasib baik kereta tak laju sebab jalan sesak time tu. Budak tu pas kena langgar terus bangun berdiri macho tapi muka dia memang tergezut ~ yalah tak kan nak bangun tepuk tangan plak kan.

Nasib baik juga, adik dia yg ada situ, tak kena sekali. Aku rasa ini mesti case diaorang lintas jalan tak tengok kiri kanan jalan. Rumah dia first floor atas restoran tu, pastu mak dia dengan selamba marah-marah dari tingkap rumah tapi tak turun lagi tengok anak dia yang kena langgar ni. Aku ni cukup pantang lah perangai orang macam tu. Kalo aku lah, confirm aku berlari laju 'flashman' tengok anak aku macam mana. Ini idak tuan-tuan dan puan-puan semua, mak dia buat selamber dek je sambil turun tangga lagak relaks. MasyaAllah, sabau je den tengok perangai. Then, yang aku pelik lah, diaorang tak cepat-cepat pergi klinik ke or hospital ke. Boleh dok pot pet pot pet tepi jalan and marah anak dia yang masih terkejut tu. Aku pun pot pet pot pet berleter kat meja makan ni, hahahhahahaha. Sian kengkawan dok makan sekali. Pastu kawan aku mek pun geram tengok diaorang, dia suh aku gi sound mak dengan driver tu tak reti ke nak pergi clinic yang depan tu je?

Nasib baik, pas mek cakap kat aku, diaorang pun gerak, ewahhhh ~ selamat aku hahhahaha. Tetapi di sini kengkawan, aku nak ingatkan korang semua dan aku juga sekali. Bertindaklah rasional masa kecemasan , jangan lah mengikut emosi. Aku kesian sungguh tengok budak tu, dah lah eksiden, kena lagi marah mak dia. Satu lagi, budak adalah budak bukan org dewasa, so banyak tindakan dia level budak-budak lah. Kalo diaorang buat salah eg bagi tumpah air kat kedai makan, aku rasa tidaklah perlu ditampar dan dimarah sekuat hati yg boleh memalukan dia depan semua orang. Nak marah pun, marah slow-slow ye. Sian kat depa taww!!!

No comments: